Nem titok, hogy egyre többen csatlakoznak az internethez mobileszközükkel az asztali számítógépek mellett vagy azok helyett. Valójában csaknem 7 milliárd mobilfelhasználó van világszerte. (Referenciaként a világ népessége jelenleg 7,8 milliárd fő .
Ez sok mobiltevékenység Reszponzív weboldal készítés nem elhanyagolható! )
De amit ezeken a mobileszközökön csinálnak, az még vonzóbb a hozzánk hasonló marketingszakemberek számára.
A fogyasztók 40%-a a személyes vásárlás előtt kutatásra használja mobileszközét. Több mint fele rutinszerűen vásárol okostelefonjával, és a vásárlók 55%-a mobilon vásárol, miután terméket talált a közösségi médiában.
Ennek eredményeként a reszponzív webhelyekkel rendelkező vállalatok több leadet generálnak, és egyre nagyobb versenyelőnyt tartanak fenn azokkal szemben, amelyek nem rendelkeznek ilyen webhelyekkel.
Ingyenes munkafüzet: Hogyan tervezzünk sikeres webhely-újratervezést
De mi is az a reszponzív weboldal készítés, hogyan működik, és miért érdemes váltani? Ez az útmutató megválaszolja ezeket a kérdéseket, meggyőző statisztikákat kínál, és megtanítja Önnek a reszponzív tervezés azon főbb jellemzőit, amelyekről minden marketingesnek tudnia kell. Kezdjük el.
Mi az a reszponzív webdesign?
Tudtad, hogy a reszponzív webdizájn olyan webhelyet jelent, amelyet mobilbarát funkciókkal, tartalommal és médiával terveztek ?
A reszponzív webhelyek változnak és alkalmazkodnak a látogató által használt bármely eszközhöz, beleértve az okostelefonokat, táblagépeket és asztali számítógépeket.
Ez egy kritikus befektetés a márkaismertség növeléséhez, a felhasználói élmény (UX) diverzifikálásához és a webhely látogatóinak növeléséhez.
Emellett értékes időt takarít meg vállalkozásának. Nem tervezhet külön webhelyet minden potenciális eszközhöz, amelyet a látogatók használhatnak – a jövőbeli technológiákról nem is beszélve.
A reszponzív weboldal készítés gondoskodik arról, hogy webhelye minden eszközzel és képernyővel kompatibilis legyen, hogy kellemes élményt nyújtson… mind a modern eszközöknek, mind a még feltalálandó eszközöknek.
Vizsgáljuk meg jobban, miért olyan fontos manapság a reszponzív weboldal készítés.
Miért fontos a reszponzív weboldal készítés?
A weboldal készítés lehetővé teszi, hogy szélesebb, elkötelezettebb közönséget érjen el, bárhol és bárhol is szeretne böngészni.
Ennél is fontosabb, hogy a reszponzív webdizájn hiánya az ellenkezőjét eredményezheti. Elidegenítheti webhelyét azoktól az ügyfelektől, akik vonzó mobilélményt keresnek.
Valójában a kutatások azt mutatják, hogy potenciális ügyfelei akár 90%-át is elveszítheti a rossz mobilbarát élmény miatt.
Ez sok ügyfél – és bevétel.
Nézzük meg a reszponzív weboldal készítés három fő előnyét.
1. A reszponzív webdesign segít a fogyasztóknak felfedezni webhelyét.
Sokan hozzáférnek a Google-hoz mobileszközükön – valójában 63% .
A Google bünteti azokat a webhelyeket is, amelyek nem kínálnak reszponzív dizájnt. A mobil-első indexelés ténylegesen befolyásolhatja webhelye rangsorolását, és azt eredményezheti.
A keresőmotorok eredményoldalain (SERP-k) lezuhan a fogyasztóknak mobilbarát kialakítást kínáló webhelyek javára .
Tehát, ha a közönség többsége okostelefonján keres ( amint a fenti statisztika is mutatja ), és a webhely nem rendelkezik reszponzív kialakítással, előfordulhat, hogy az ügyfelek egyáltalán nem találják meg webhelyét.
2. A modern reszponzív weboldal készítés tovább tartja a vásárlókat a webhelyén.
A webhelyek visszafordulási aránya az okostelefonokon közel 40% (szemben a táblagépek esetében ez csak 27%). Ezenkívül egy olyan weboldal, amely legfeljebb öt másodperc alatt töltődik be, 70%-kal hosszabb megtekintési időt garantál.
A mobilfelhasználók gyors, minőségi webhely-élményt várnak el (a Google -tól is) – ezek az elvárások, amelyeknek egy reszponzív weboldal készítés megfelelhet.
Használja Webhely-osztályozónkat, hogy másodpercek alatt minősítse webhelyét, és megtanulja, hogyan javíthatja azt ingyenesen.
3. Ne feledkezzünk el arról, hogy a reszponzív weboldal készítés pozitív márka ismertséget és bizalmat épít ki a fogyasztók körében.
Végül a fogyasztók 57%-a azt állítja, hogy nem valószínű, hogy olyan vállalkozást ajánlana.
Amely rosszul megtervezett mobilwebhellyel rendelkezik. Ugyanez a jelentés azt mutatja, hogy a vállalkozás online jelenléte miatt csalódott online vásárlók több mint fele valószínűleg negatívan gondol magáról a vállalkozásról.
Ma már a reszponzív weboldal készítés örömet okoz az online vásárlóknak, arra ösztönzi őket, hogy ajánlják vállalkozását, és visszahozza őket, hogy többet vásároljanak.
Hogyan legyen a reszponzív weboldal készítés
Lehetőség van saját reszponzív webhely létrehozására CSS és HTML használatával. De ez olyan, mintha hosszasan visszautazna, ha elérhető gyorsforgalmi út.
Ebben az esetben a gyorsforgalmi út egy tartalomkezelő rendszer (CMS) vagy egy webhelykészítő lenne.
A CMS egy olyan szoftver, amely lehetővé teszi webhelyének felépítését anélkül, hogy tudná, hogyan kell kódolni – és ehhez hozzátartozik a reszponzív weboldal készítés kódolásának ismerete is.
A webhelykészítők hasonló eszközök, de felhagynak a CMS -ek által kínált egyes funkciókkal, cserébe az egyszerű használatért és az alacsonyabb árakért.
A jó reszponzív weboldal készítés megvalósítható CMS-sel vagy webhelykészítővel, amelyek elősegítik az adaptív tervezést. Íme néhány gyakori választás.
1. CMS Hub
A CMS Hub egy teljesen hosztolt, teljesen integrált CMS. Csatlakozik a többi HubSpot-eszközhöz , így egységes marketing-, értékesítési-, szolgáltatási és webhelyböngészési élményt nyújthat látogatóinak, ügyfeleinek és alkalmazottainak.
A webhely-építési élmény szempontjából a CMS Hub előre elkészített webhelytémákat kínál, amelyek mobilra is optimalizáltak, hogy megfeleljenek a látogatóknak és az ügyfeleknek, bárhol és bárhol is böngésszenek.,
2. WordPress
A WordPress a világ legnépszerűbb CMS-e, és fenntartja ezt a szuperlatívumát azáltal, hogy az egyik legegyszerűbb webhelykészítőt kínálja – a Gutenberg-szerkesztőt .
A WordPress több ezer témát és sablont kínál a kezdéshez, köztük számos reszponzív weboldal készítés sablont .
Az adaptív webtervezés bevált gyakorlatai
Az intuitív CMS-sel vagy webhelykészítővel az adaptív tervezés egyszerű. De még ha a legjobb CMS-t használja is, az nem tudja kompenzálni a mobilbarát tartalmat és médiát – ez a rész rajtad múlik.
Beszéljünk néhány reszponzív weboldal készítés bevált módszerről, amelyek segítségével a leginkább mobilbarát webes élményt hozhatja létre látogatói és ügyfelei számára.
1. Ne hanyagolja el a gombjait.
Mit szeretne tenni a webhely látogatóitól, amikor megérkezik az Ön webhelyére? Cselekedj, igaz? Ez történhet úgy, hogy egy cselekvésre ösztönző (CTA) gombra kattint, például További információ , Letöltés vagy akár Vásárlás .
Hogyan lépnek kapcsolatba a webhely látogatói ezekkel a gombokkal az asztali webhelyen? Ha ezek a CTA-k felbukkannak, görgetnek vagy a weboldal alján találhatók, előfordulhat, hogy újra kell értékelnie, hogyan férhetnek hozzá a mobil látogatók.
A mobilwebhely megtekintésekor azonban nem fér bele a fejlécbe.
Ahelyett, hogy teljesen eltávolítaná, fontolja meg a gomb áthelyezését vagy a hamburger menübe való felvételét (a három sor a felső sarokban), ahol a látogatók továbbra is láthatják és rákattinthatnak.
2. Használjon méretezhető vektorgrafikát.
Ha webhelye illusztrációkat vagy ikonokat tartalmaz, azokat méretezhető vektorgrafikus (SVG) formátumban kell formázni.
Az SVG-k korlátlanul méretezhetők, ellentétben más médiaformátumokkal, például a JPG-kkel és a PNG-kkel. Ez biztosítja, hogy webhelye kiváló minőségű böngészési élményt biztosít a felhasználók számára bármilyen eszközön.
Segítik a webhely gyorsabb betöltését is – amiről már beszéltünk, ez jót tesz a felhasználói élmény és a SERP-rangsorolás szempontjából.
3. Győződjön meg arról, hogy a képek méretezhetők.
Az illusztrációk és az ikonok nem az egyetlen médiatípus, amely a különböző eszközökön változtatja a méretet. A képeidnek is méretezniük kell.
Például az asztali webhelyeken 1200 képpontos képekre van szükség, míg a mobilwebhelyeken 400 képpontos képeket. A nagyobb felbontás használata minden eszközön lelassíthatja az oldal sebességét, ezért ez a megközelítés nem javasolt.
Ehelyett fontolja meg különböző képfelbontású képek feltöltését, és válassza ki, hogy melyik képet szeretné megjeleníteni az egyes eszközökön.
Ez általában úgy érhető el, hogy a webhely kódjában különböző „média” címkéket rendelünk bizonyos „forrás” objektumokhoz (pl. táblagép vagy mobil).
4. Vegye figyelembe a tipográfiáját.
Egy olyan betűtípus, amely nagyszerűen néz ki az asztali webhelyen, előfordulhat, hogy nem olvasható olyan jól egy negyed méretű mobileszközön.
Ha a látogatók nem tudják elolvasni a webhelyét, akkor biztosan nem fognak rákattintani vagy vásárolni semmit.
Alternatív megoldásként, ha a webhely betűtípusait a mobilélmény köré forgatja, az asztali számítógépeket használói számára túl nagy csúnya szavakat hagyhat maga után, amelyek ütköznek a márkával.
Íme a legjobb tanácsunk a reszponzív weboldal készítés tipográfiájához:
- A 16 pontos testtípus az asztali és mobilwebes tartalmak ökölszabálya.
- Kerülje az uber vékony betűtípusokat, amelyek elhalványulnak a kisebb képernyőkön.
- Győződjön meg arról, hogy minden címsor egyértelműen nagyobb, mint a törzs és az alcím tartalma.
- Használjon elütő színeket tipográfiájához, hogy ne fakuljon ki a webhely háttérszíneibe.
5. Használja ki a készülék funkcióit.
Míg a potenciális ügyfelek és ügyfelek nem hívhatják Önt számítógépükön keresztül, okostelefonjukon mindenképpen. Fontolja meg a „Csevegés most!” CTA a „Hívjon most!” és az e-mail helyett adja meg üzleti telefonszámát.
Ezen túlmenően, ha vállalkozása rendelkezik mobilalkalmazással.
Kérje meg a webhely látogatóit, hogy nyissa meg az alkalmazást az Ön webhelyéről – ezt esetleg nem tudják megtenni számítógépükön.
6. Gyakran tesztelje webhelyét.
Mint mindig, tesztelje reszponzív webhelyét különböző eszközökön és böngészőkön. Tekintse meg a Google mobilbarát teszteszközét , hogy megtudja, hogyan teljesít webhelye.
Matt Kersley e praktikus eszköze különböző méretű eszközökön is betekintést nyújt webhelyére. Természetesen saját mobileszközeit is használhatja.
Válaszoljon közönségének a reszponzív weboldal készítés során
Mivel sok fogyasztó vásárol és böngészik mobileszközén, a reszponzív weboldal készítés elengedhetetlen kelléke. Enélkül potenciális ügyfelektől, ügyfelektől és bevételtől eshet el.
Használja ezeket az eszközöket, sablonokat és bevált módszereket a reszponzív weboldal készítés használatához még ma.