A képoptimalizálás célja a képek fájlméretének a lehető legnagyobb mértékű csökkentése a minőség feláldozása nélkül, hogy az oldal betöltési ideje alacsony maradjon.  Vagyis annak érdekében, hogy termék- és dekoratív képei rangsorba kerüljenek a Google-ban és más képkeresőkben.

A következő kérdések valaha is megmozgatták a fejed?

  • Miért van az, hogy amikor Google képi keresést végezek, a termékfotóim soha nem jelennek meg?
  • Hozzá kell adnom az alt attribútumokat a képeimhez?
  • Mi a különbség a JPEG, a GIF és a PNG között? Mikor használjam fel egymást?

Ma végre megkapod a választ, mert mélyen belemerülünk ezekbe a kérdésekbe és még sok más.

A következőképpen optimalizálhatod a képeket az interneten:

1. Nevezd meg képeid leíró módon és egyértelmű nyelven

Nagyon könnyű több száz termékképet átfutni, és megőrizni a fényképezőgép által hozzárendelt alapértelmezett fájlneveket.

A kép imázs SEO szempontjából fontos, hogy releváns kulcsszavak használatával segítse weboldalának rangsorolását a keresőmotorokban. A képoptimalizáláshoz elengedhetetlen a leíró, kulcsszóban gazdag fájlnevek létrehozása. A keresőmotorok nemcsak bejárják a webhelyeden lévő szöveget, hanem bejárják a képfájlneveket is.

Gondolj arra, hogy az ügyfelek hogyan keresnek termékeket az Te webhelyeden. Milyen elnevezési mintákat használnak kereséskor?

Határoozd meg a leggyakrabban használt elnevezési mintákat, és alkalmazd ezt a képletet a képfájl elnevezési folyamatára.

2. Finoman optimalizáld a képek alt tulajdonságait

Az Alt attribútumok a képek alternatívájaként jelennek meg, amikor a böngésző nem tudja ezeket megfelelően megjeleníteni. A webes akadálymentességre is használják. Még akkor is, amikor a kép megjelenítésre kerül, akkor az egérmutatón láthatja (ahogy az egeret rávisszük a képre) az alt attribútum szövegét (a böngésző beállításaitól függően).

Az alt attribútum SEO értéket ad hozzá a webhelyedhez. A megfelelő alt-attribútumok hozzáadásával, amelyek releváns kulcsszavakat tartalmaznak a webhelyeden található képekhez, javulhat a keresőmotorok rangsorolása. Valójában az alt attribútumok használata valószínűleg a legjobb módja annak, hogy e-kereskedelmi termékei megjelenjenek a Google képi és internetes keresésében.

A képoptimalizálás szempontjából az elsődleges prioritás az, hogy kitöltsd az egyes alt-attribútumokat a webhely minden egyes termékképéhez.

Íme néhány egyszerű szabály az alt attribútumokról:

  • Írd le képeid egyszerű nyelven, ugyanúgy, mint a képfájlneveknél.
  • Ha olyan termékeket árusítassz, amelyek modellszámmal vagy sorozatszámmal rendelkeznek, használd ezeket az alt attribútumokban is .
  • Ne tölts teli  kulcsszavakkal az  alt attribútumait (pl. Alt = “Opel Astra izgalmas autót vásároljon most olcsóbb eladási áron”).

3. Bölcsen válasszd ki a kép méretét és a termék szögeit

Visszatérve az Opel Astra példájához, akkor nem akarod, hogy csak egy adatot jelenítsen meg az autóból, különösen, ha eladni akarod. A te  érdeked, hogy a következő adatokat mutassa:

  • A belső terek.
  • A hátsó rész, főleg az a levegő spoiler.
  • A felnik.
  • A motor

Az extra képek felhasználásának legjobb módja az alt attribútumok kitöltése. És úgy tennéd, ha egyedi alt attribútumokat hoz létre az egyes felvételekhez.

A legfontosabb itt az, hogy jó leírásokat ad az alap alt attribútumához, hogy a potenciális keresők rátaláljanak a te webhelyedre. Ha elvégzed a munkát, a Google jutalmaz téged a keresőkkel.

4. Csökkentsd a képek fájlméretet

Ezt fontold meg:

  • A fogyasztók közel 50% -a még 3 másodpercet sem vár meg, amíg az e-kereskedelmi webhely betöltődik.
  • … és világszerte az oldalak átlagos betöltési ideje valóban növekszik.
  • Az Amazon megállapította, hogy ha oldaluk csak egy másodperccel lelassul, évente 1,6 milliárd dollárt veszítenek .
  • A Google az oldalbetöltési időt használja algoritmusuk rangsorolási tényezőjeként .

Tehát, ha vannak olyan képei, amelyek lassan “behalnak” a képernyőn, és több mint 15 másodpercig tartanak a betöltéskor? Nos, megcsókolhatod a leendő ügyfeled talpát…  viszlát!

Szóval mit tehetsz?

Amikor egy ügyfél megérkezik a Te webhelyedre, sokáig is  eltarthat egy darab termék betöltése, attól függően, hogy milyen nagyok a fájljaid. Minél nagyobb a fájlméret, annál hosszabb ideig kell betölteni a weboldalt. 

Ha csökkentheti a képfájlok méretét a weboldalán, és növelheti az oldalbetöltési sebességet, akkor kevesebb ember kattint el a webhelyén.

A képfájl méretének csökkentésének egyik módja az Adobe Photoshop “Mentés webre” parancsa. A parancs használatakor a képet a lehető legalacsonyabb fájlméretre kell állítani, miközben figyelni kell a képminőségre.

Mekkorák legyen a képfájlok?

Az e-kereskedelmi képek esetében  fontos szabály, hogy megpróbáld megtartani a képfájl max méretét 70 kb alatt. Ez időnként nehéz lehet, különösen a nagyobb képeknél.

5. Válasszd ki a megfelelő fájltípust

Három általános fájltípus használható fel képek elküldésére az interneten: JPEG, GIF és PNG.

A JPEG (vagy .jpg) képek némileg régi fájltípusok. A JPEG az Internet tényleges standard képévé vált. A JPEG-képek nagymértékben tömöríthetők, ami alacsony minőségű képeket eredményez.

A GIF (.gif) képek gyengébb minőségűek, mint a JPEG-képek, egyszerűbb képeket, például ikonokat és dekoratív képeket használnak. A GIF az animációt is támogatja, de biztos vagyok benne, hogy ezt tudod.

A képoptimalizálás szempontjából a GIF kiválóan alkalmas weblapok egyszerű és egyszerű képeire (amelyek csak néhány színt tartalmaznak). De a bonyolult képek és képek esetében a GIF nem mindig olyan vonzó. Ez különösen igaz a nagy képekre.

A PNG-képek egyre népszerűbbek a GIF-ek alternatívájaként. A PNG-k sokkal több színt támogatnak, mint a GIF-ek, és az újramentés során nem romlanak el, mint a JPEG-ek. Annak ellenére, hogy a PNG fájltípust egyre gyakrabban használják, a fájlméret még mindig sokkal nagyobb lehet, mint a JPEG-képek.

Íme néhány tipp, amelyet szem előtt kell tartani a fájltípusok kiválasztásakor:

  • Az e-kereskedelemben a legtöbb esetben a JPEG lesz a legjobb. Ezek a legjobb minőséget biztosítják a legkisebb fájlmérethez.
  • Soha ne használjon GIF-fájlokat nagyméretű termékképekhez. A fájl mérete nagyon nagy lesz, és nincs jó módja annak csökkentésére. A GIF-eket csak miniatűrökre és dekoratív képekre használja.
  • A PNG-k jó alternatíva lehet mind a JPEG, mind a GIFS számára. Ha csak a termékfotókat PNG formátumban tudja elkészíteni, akkor próbálja meg a PNG-8-at a PNG-24-helyett. A PNG-k rendkívül kicsi fájlméretük miatt kiválóak az egyszerű dekoratív képekként.

A legtöbb képszerkesztő szoftver képes a képeket a fent tárgyalt fájlformátumok bármelyikére menteni.

 1,682 Olvasták