A képoptimalizálás célja a képek fájlméretének a lehető legnagyobb mértékű csökkentése a minőség feláldozása nélkül, hogy az oldal betöltési ideje alacsony maradjon. Vagyis annak érdekében, hogy termék- és dekoratív képei rangsorba kerüljenek a Google-ban és más képkeresőkben.
A következő kérdések valaha is megmozgatták a fejed?
- Miért van az, hogy amikor Google képi keresést végezek, a termékfotóim soha nem jelennek meg?
- Hozzá kell adnom az alt attribútumokat a képeimhez?
- Mi a különbség a JPEG, a GIF és a PNG között? Mikor használjam fel egymást?
Ma végre megkapod a választ, mert mélyen belemerülünk ezekbe a kérdésekbe és még sok más.
A következőképpen optimalizálhatod a képeket az interneten:
1. Nevezd meg képeid leíró módon és egyértelmű nyelven
Nagyon könnyű több száz termékképet átfutni, és megőrizni a fényképezőgép által hozzárendelt alapértelmezett fájlneveket.
A kép imázs SEO szempontjából fontos, hogy releváns kulcsszavak használatával segítse weboldalának rangsorolását a keresőmotorokban. A képoptimalizáláshoz elengedhetetlen a leíró, kulcsszóban gazdag fájlnevek létrehozása. A keresőmotorok nemcsak bejárják a webhelyeden lévő szöveget, hanem bejárják a képfájlneveket is.
Gondolj arra, hogy az ügyfelek hogyan keresnek termékeket az Te webhelyeden. Milyen elnevezési mintákat használnak kereséskor?
Határoozd meg a leggyakrabban használt elnevezési mintákat, és alkalmazd ezt a képletet a képfájl elnevezési folyamatára.
2. Finoman optimalizáld a képek alt tulajdonságait
Az Alt attribútumok a képek alternatívájaként jelennek meg, amikor a böngésző nem tudja ezeket megfelelően megjeleníteni. A webes akadálymentességre is használják. Még akkor is, amikor a kép megjelenítésre kerül, akkor az egérmutatón láthatja (ahogy az egeret rávisszük a képre) az alt attribútum szövegét (a böngésző beállításaitól függően).
Az alt attribútum SEO értéket ad hozzá a webhelyedhez. A megfelelő alt-attribútumok hozzáadásával, amelyek releváns kulcsszavakat tartalmaznak a webhelyeden található képekhez, javulhat a keresőmotorok rangsorolása. Valójában az alt attribútumok használata valószínűleg a legjobb módja annak, hogy e-kereskedelmi termékei megjelenjenek a Google képi és internetes keresésében.
A képoptimalizálás szempontjából az elsődleges prioritás az, hogy kitöltsd az egyes alt-attribútumokat a webhely minden egyes termékképéhez.
Íme néhány egyszerű szabály az alt attribútumokról:
- Írd le képeid egyszerű nyelven, ugyanúgy, mint a képfájlneveknél.
- Ha olyan termékeket árusítassz, amelyek modellszámmal vagy sorozatszámmal rendelkeznek, használd ezeket az alt attribútumokban is .
- Ne tölts teli kulcsszavakkal az alt attribútumait (pl. Alt = „Opel Astra izgalmas autót vásároljon most olcsóbb eladási áron”).
3. Bölcsen válasszd ki a kép méretét és a termék szögeit . Mi a képoptimalizálás?
Visszatérve az Opel Astra példájához, akkor nem akarod, hogy csak egy adatot jelenítsen meg az autóból, különösen, ha eladni akarod. A te érdeked, hogy a következő adatokat mutassa:
- A belső terek.
- A hátsó rész, főleg az a levegő spoiler.
- A felnik.
- A motor
Az extra képek felhasználásának legjobb módja az alt attribútumok kitöltése. És úgy tennéd, ha egyedi alt attribútumokat hoz létre az egyes felvételekhez.
A legfontosabb itt az, hogy jó leírásokat ad az alap alt attribútumához, hogy a potenciális keresők rátaláljanak a te webhelyedre. Ha elvégzed a munkát, a Google jutalmaz téged a keresőkkel.
4. Csökkentsd a képek fájlméretet
Ezt fontold meg:
- A fogyasztók közel 50% -a még 3 másodpercet sem vár meg, amíg az e-kereskedelmi webhely betöltődik.
- … és világszerte az oldalak átlagos betöltési ideje valóban növekszik.
- Az Amazon megállapította, hogy ha oldaluk csak egy másodperccel lelassul, évente 1,6 milliárd dollárt veszítenek .
- A Google az oldalbetöltési időt használja algoritmusuk rangsorolási tényezőjeként .
Tehát, ha vannak olyan képei, amelyek lassan „behalnak” a képernyőn, és több mint 15 másodpercig tartanak a betöltéskor? Nos, megcsókolhatod a leendő ügyfeled talpát… viszlát!
Szóval mit tehetsz?
Amikor egy ügyfél megérkezik a Te webhelyedre, sokáig is eltarthat egy darab termék betöltése, attól függően, hogy milyen nagyok a fájljaid. Minél nagyobb a fájlméret, annál hosszabb ideig kell betölteni a weboldalt.
Ha csökkentheti a képfájlok méretét a weboldalán, és növelheti az oldalbetöltési sebességet, akkor kevesebb ember kattint el a webhelyén.
A képfájl méretének csökkentésének egyik módja az Adobe Photoshop „Mentés webre” parancsa. A parancs használatakor a képet a lehető legalacsonyabb fájlméretre kell állítani, miközben figyelni kell a képminőségre.
Mekkorák legyen a képfájlok?
Az e-kereskedelmi képek esetében fontos szabály, hogy megpróbáld megtartani a képfájl max méretét 70 kb alatt. Ez időnként nehéz lehet, különösen a nagyobb képeknél.
5. Válasszd ki a megfelelő fájltípust
Három általános fájltípus használható fel képek elküldésére az interneten: JPEG, GIF és PNG.
A JPEG (vagy .jpg) képek némileg régi fájltípusok. A JPEG az Internet tényleges standard képévé vált. A JPEG-képek nagymértékben tömöríthetők, ami alacsony minőségű képeket eredményez.
A GIF (.gif) képek gyengébb minőségűek, mint a JPEG-képek, egyszerűbb képeket, például ikonokat és dekoratív képeket használnak. A GIF az animációt is támogatja, de biztos vagyok benne, hogy ezt tudod.
A képoptimalizálás szempontjából a GIF kiválóan alkalmas weblapok egyszerű és egyszerű képeire (amelyek csak néhány színt tartalmaznak). De a bonyolult képek és képek esetében a GIF nem mindig olyan vonzó. Ez különösen igaz a nagy képekre.
A PNG-képek egyre népszerűbbek a GIF-ek alternatívájaként. A PNG-k sokkal több színt támogatnak, mint a GIF-ek, és az újramentés során nem romlanak el, mint a JPEG-ek. Annak ellenére, hogy a PNG fájltípust egyre gyakrabban használják, a fájlméret még mindig sokkal nagyobb lehet, mint a JPEG-képek.
Íme néhány tipp, amelyet szem előtt kell tartani a fájltípusok kiválasztásakor:
- Az e-kereskedelemben a legtöbb esetben a JPEG lesz a legjobb. Ezek a legjobb minőséget biztosítják a legkisebb fájlmérethez.
- Soha ne használjon GIF-fájlokat nagyméretű termékképekhez. A fájl mérete nagyon nagy lesz, és nincs jó módja annak csökkentésére. A GIF-eket csak miniatűrökre és dekoratív képekre használja.
- A PNG-k jó alternatíva lehet mind a JPEG, mind a GIFS számára. Ha csak a termékfotókat PNG formátumban tudja elkészíteni, akkor próbálja meg a PNG-8-at a PNG-24-helyett. A PNG-k rendkívül kicsi fájlméretük miatt kiválóak az egyszerű dekoratív képekként.
A legtöbb képszerkesztő szoftver képes a képeket a fent tárgyalt fájlformátumok bármelyikére menteni.
Mi a képoptimalizálás?