A WordPress-en is egyes fejek jobban kilógnak, mint mások. Például 5 millió aktív telepítéssel az Elementor a legnépszerűbb oldalkészítő a hivatalos címtárban.

A freemium témákat tekintve az Astra a győztes, milliós aktív telepítésével.

A prémium témákban a vitathatatlan bajnok és vezető az Avada . 2012 augusztusában indították útjára, és a cikk írásakor több mint 605 000 eladása volt a híres ThemeForest platformon.

Ezek a számok minden idők legkelendőbb prémium témájává teszik, messze megelőzve első versenytársát: a Theme X -et (212 000 eladás).

Megérdemelt ez a siker? Feltétlenül használnod kell ezt a témát? Hogy megtudjuk, felülről lefelé teszteltük, és a cikk végén közöljük következtetéseinket.

Mi az az Avada?

Prémium téma (nagy) sikerrel

Ahogy az imént láthatta, az Avada fenomenális kereskedelmi siker. Mögötte a ThemeFusion cég áll – innen ered néhány később felfedezett elem neve –, amely bizonyára jól dörzsöli a kezét.

Az Avada annyi munkát ad, hogy minden erről szól! Körülbelül húsz ember kényezteti a témát, és gondoskodik fejlesztéséről, karbantartásáról, tervezéséről, felhasználói támogatásáról és marketingjéről.

A főoldalon kalapált téma küldetése, hogy segítsen „bármit megtervezni és mindent megépíteni” .

avada téma

Fusion Builder a más oldalkészítőkben megtalálható alapvető funkciókat kínálja, nevezetesen:

  • Nem szükséges a kód (HTML, CSS stb.) ismerete .
  • Vizuális front-end szerkesztés (amit a látogatói látnak) valós időben, a WYSIWYG felületnek köszönhetően (Amit látsz, azt kapod).
  • A tartalmi elemek manipulálása fogd és vidd módszerrel történik .
  • Az oldalkészítőt natívan mobileszközökön (okostelefonok, táblagépek) történő navigációra optimalizálták.

Az Avada lehetővé teszi az egykattintásos webhelybemutatók telepítését is, hogy jó kiindulási pont legyen anélkül, hogy üres oldalról kellene kezdenie. Ezt követően a Fusion Buildernek köszönhetően tetszés szerint módosíthatja az oldalakat .

Egy svájci kés szinte korlátlan lehetőséggel

Valójában az Avada egy igazi kaméleon, a svájci bicska, amely bármilyen oldal tervezésében segíthet. És ez, bármilyen szinten állsz, akár kezdő vagy, akár szakértő.

Az Avadáról beszélni azt is jelenti, hogy az általa kínált lehetőségek sokaságáról beszélünk. Nagyon egyszerű, mindenhol ott vannak!

Ha böngészi a neki szentelt bemutató oldalt, nem igazán fogja tudni, mit gondoljon.

avada

Néhányukkal részletesebben is kitérünk ezekben a sorokban. Vegye figyelembe, hogy az Avada számos prémium bővítményt tartalmaz, például az ACF Pro vagy a Convert Plus.

A Slider Revolution és a LayerSlider is benne van, így könnyen készíthet diavetítéseket . Ezek egy másik elérhető otthoni megoldáson felül állnak: a Fusion Core . Tehát ha szereted a diavetítéseket, szerencséd van!

Végül az Avada kompatibilis a piacon lévő legnépszerűbb bővítményekkel is, mint például a WooCommerce , WPML, Polylang, Yoast SEO , bbPress, Kapcsolatfelvételi űrlap 7, Gravity Forms , The Events Calendar . Ez lehetővé teszi a funkciók kiterjesztését, miközben biztosítja, hogy az integráció optimális legyen.

Valóban megéri mindezen lehetőségek és szolgáltatások a kitérőt? Kezdje el felfedezni, mi rejtőzik valójában az Avada motorháztetője alatt, ha az induláshoz összpontosít.

Az Avada használatának első lépései

Kezdésként azt javaslom, hogy telepítse az Avada témát, majd aktiválja az alárendelt témát (Avada Child) , amely zip formátumban is elérhető az Avada megvásárlásakor.

avada

A gyermektéma egy olyan altéma, amely örökli a főtéma, más néven szülőtéma (jelen esetben az Avada) összes jellemzőjét és stílusát.

Gyermektéma használatával gondoskodik arról, hogy a fő téma jövőbeni frissítései során ne veszítse el az elvégzett módosításokat (pl. CSS-módosításokat) .

A gyermektéma aktiválása után az Avada működéséhez aktiválnia kell két saját készítésű beépülő modulját: a Fusion Core (csúszka) és a Fusion Builder (oldalkészítő).

avada

Szintén ebben a menüben aktiválhatja az Avada-hoz mellékelt bővítményeket: Revolution Slider, LayerSlider, WooCommerce, bbPress, The Events Calendar, Yoast SEO, Contact Form 7 stb.

Mérje fel az egyes beépülő modulok előnyeit és hátrányait, és csak azokat telepítse, amelyekre szüksége van.

Ezután meg kell adnia a ThemeForest kulcsot, hogy hozzáférjen az Avada demóihoz, frissítéseihez és a témához tartozó prémium bővítményekhez.

avada

Nem sokkal ezután már használhatja a Fusion Patchert , amely lehetővé teszi a kisebb frissítések egyenkénti telepítését. Ez egy igazán érdekes rendszer, ha egy hiba kijavítására vár : a fejlesztőknek nem kell új verziót javasolniuk a témához, csak telepíteni kell a kívánt javítást.

avada seo4you.hu

Az összes szükséges elem aktiválása után látni fogja, hogy az Avada 3 globális beállítási menüt kínál: Avada (1), Fusion Builder (2) és Fusion Slider (3).

avada

Összefoglalva azt mondhatom, hogy az Avada használatának megkezdése kellemes. Elég jól elvezetett az első végrehajtandó alapvető műveletekben, ami elkerüli az eltévedést.

Mostantól azt javaslom, hogy foglalkozzon a téma konfigurációjával, hogy lássa, miről szól.

Mert jelenleg az Avada így néz ki a kezelőfelületen (amit a látogatói látnak):

Téma testreszabása A demók

Az Avada 67 használatra kész webhelybemutatót kínál, amelyek néhány kattintással aktiválhatók, hogy segítsenek a webhely felépítésében anélkül, hogy üres oldalról kezdenének .

Ezek magukban foglalják egy normál webhely klasszikus oldalainak többségét (Főoldal, Rólunk, Szolgáltatások, Kapcsolat stb.).

avada

Ezeket a bemutatókat az Avada > Demos menüben találhatja meg . Különféle és változatos réseket fedünk le (cég, portfólió, bolt, divat, szépség, sport, vendéglátás, utazás, blog stb.).

Személy szerint nagyon tetszett a különböző demók kialakítása. Mindketten józanok és elegánsak, és nagyon jól vannak elkészítve.

Importálásukkor az Avada egy helyi menüt kínál, ahol kiválaszthatja az importálni kívánt tartalmat (pl. oldalak, cikkek, képek, widgetek).

Másrészt a téma nagyon gyakran megköveteli bizonyos bővítmények telepítését, például a Slider Revolution vagy a Contact Form 7 megfelelő működését .

avada

Összességében az importálási folyamat körülbelül egy percig tartott egy teljes Avada-sablon importálásához. Minden tökéletesen működött és nem vettem észre semmilyen hibát.

Még egy lépéssel tovább is vittem a folyamatot azáltal, hogy teszteltem a tartalom eltávolításának folyamatát a demóból.

Hát ez ott is hibátlan. Avada nagyon jól kitakarított, nem hagyott nyomot maga után. Ragaszkodunk ehhez a ponthoz, mert más versenytársaknál nem annyira gyakori.

Új demók jelennek meg, amint a téma frissül. Ez azt jelenti, hogy a kínálat idővel növekszik, ami igazi plusz a felhasználó számára.

Sok beállítás

A bemutatók után térjünk át a tényleges beállításokra. Az Avada esetében sajnálhatjuk, hogy a WordPress testreszabási eszközét (Customizer ) nagyon alacsony mértékben használják. Csak a következők módosítását teszi lehetővé:

  • A fejléc és a háttérszöveg színei
  • A fejléc képe
  • A háttérképet

Röviden, a hasznossága szinte nulla. Kár, mert a Testreszabó lehetővé teszi, hogy valós időben megtekinthesse a változtatásokat.

Ehelyett az Avada felkéri Önt, hogy menjen végig az irányítópulton elérhető számos beállításon, beleértve az Avada > Témabeállítások menüt is. Itt viszont ott van az ajánlat 28 almenüvel:

Igen ám, de megvan: a beállítások végtelen listájával fog találkozni, amelyek nem könnyítik meg a felhasználó számára a hozzászokást.

És aztán? A testreszabás valóban munkaigényes . Ha meg akarja engedni, hogy mindenki „ezt és azt” állítsa be, akkor egy meglehetősen nehézkes és nem túl intuitív felületet kap.

A műveletek hatásának megtekintéséhez vakon kell módosítania a különböző beállításokat egy oldal mentésével, majd újratöltésével.

Tehát, ha azt tervezi, hogy első webhelyét az Avada segítségével készíti el, sok órát fog tölteni vele .

Az Avadát azonban ne temessük túl gyorsan. Ahogy a cikk elején említettük, ne felejtsük el, hogy a híres témához saját oldalkészítő is tartozik. Ez utóbbi lehetővé teszi az online tartalmak testreszabását, az oldal látható felületén.

Ennek sokkal kellemesebbnek kell lennie használni. Nézzük meg, hogy könnyen alakítható-e. Válasz a következő részben.

Az Avada Fusion Builder

Egy „rossz tanuló” . Nicolas, aki ennek a cikknek az első változatát írta, így hívta annak idején a Fusion Buildert. Hozzátette: „ nem tartozik a legjobbak közé a piacon. A felülete meglehetősen régimódi, nem túl precíz, és kíváncsi, hogy a téma alkotói maguk is használják-e!” .

Meg kell mondani, hogy az építtető nem volt túl vonzó.

Röviden, az ergonómia nem volt meg, és a testreszabási élmény megegyezett a téma opcióival: munkaigényes.

Azóta változások történtek, és az Avada teljes egészében átvette az oldalkészítőjét, hogy megpróbálja a piacon lévő többi megoldás szintjére hozni.

Ez egy nagyon fontos frissítés volt 2020 elején, számos új funkcióval bővült az építő.

Egy oldalkészítő, amely háttérként használható…

Az Avada oldalkészítője először a háttérben (az adminisztrációs felületen) használható.

A felület azonban meglehetősen zavaros. Nem láthatja a változtatások vizuális előnézetét, ahogy az a kezelőfelületen történik .

avada

Itt ismét mindenhol a beállítási gombokkal találja magát. Egy gyors pillantás a dokumentációra nem lesz túl sok a vadállat megszelídítéséhez.

Szigorú és nem praktikus oldalát félretéve a háttérfelületnek van egy érdekes előnye is: elég gyorsan képes megjeleníteni az oldalak szerkezetét .

A többinél nehéz izgulni. Ami a működési módját illeti, ez nagyon egyszerű:

  • Vagy a Library demójából indul ki .
  • Vagy a semmiből építi fel oldalát . Ebben az esetben hozzá kell adni egy vízszintes tárolót, amelyben az oszlopokat és az Ön által választott tartalmat tartalmazza, különösen a kész elemeknek köszönhetően (erre később még visszatérünk).

Növeli a termelékenységet és a hatékonyságot, de ez nem működik az oldal minden tartalmánál.

Például nem módosíthatja közvetlenül egy gomb szövegét anélkül, hogy végigmenne egy kis dedikált menün, amely megsokszorozza a kattintások számát.

avada

A tartalom szerkesztéséhez először van egy vízszintes eszköztár a képernyő tetején.

Például hozzáférést biztosít:

  • Az oldalon lévő beállításokhoz (fejléc, csúszka, oldalelrendezés, lábléc, oldalsávok stb.).
  • A webhely bemutatóinak könyvtárába .
  • Olyan módba, amellyel ellenőrizheti webhelye megjelenítését az összes képernyőn (számítógépen, okostelefonon, táblagépen).
  • Az előzményekhez az utolsó módosítások visszavonásához/lekéréséhez.

Ezután az egyes tartalmi elemeket is egyedi módon testreszabhatja. Ha az egeret a választott terület fölé viszi, akkor megjelenik egy kontextuális menü, amely többek között új beállítási lehetőségeket kínál az oldalsó oszlopban.

avada

Végül jegyezzük meg, hogy a fogd és vidd funkció hatékonyan mozgatja az oldal elemeit a kívánt helyre az oldalon.

Az elemek nagyítása
Egy rugalmas és alkalmazkodó oldalkészítőnek képesnek kell lennie arra, hogy néhány kattintással aktiválható sablonok széles választékát kínálja (demók az Avada-n), nem is beszélve a használatra kész tartalommodulokról/kiegészítőkről.

Az Avada itt teljesíti küldetését azáltal, hogy közel 70 dizájnelemet biztosít Önnek (ez megegyezik az Elementor Pro által kínált termékekkel, FYI), ezt a nevet adja híres tartalommoduljainak.

A klasszikus elemek természetesen megvannak (Szöveg, Kép, Videó, Ikon, Gomb, Google Map), de találsz még fejlettebbeket is (Graphic, Flip Boxes, User Lost Password stb.).

Avada Theme Builder, mi az?

Az oldalkészítő 6.2-es verziója óta az Avada lehetővé teszi az úgynevezett Egyéni elrendezések létrehozását is a webhelyén, azaz „az oldal tartalmát tartalmazó tárolókat” .

Ez az oldalkészítő fejlettebb használata, amely gyakorlatot és tanulási görbét igényel, különösen a kezdők számára. De ezzel a folyamattal a kreatív lehetőségek jelentősen bővülnek.

Létrehozhat például láblécet vagy személyre szabott 404-es oldalt a semmiből . A beállításokat a Fusion Builder > Theme Builder menüben végezheti el .

avada

Még érdekesebb, hogy az Avada Theme Builder azt is lehetővé teszi, hogy megjelenítési feltételeket alkalmazzon a létrehozandó elrendezésekre (egyéni elrendezésekre), az Ön által választott személyre szabott tartalomtípusokra (pl. cikk, oldal, portfólió, termékek stb.).

Dönthet például úgy, hogy az egyéni láblécet bárhol megjeleníti a webhelyén, például úgy, hogy bizonyos típusú oldalakon kizárja azt. Ez nagyobb rugalmasságot biztosít.

Milyen adaptáció a pluginokhoz?

Az Avada állítólag minden pluginnal kompatibilis. Különösen kiemeli a The Events Calendar, a bbPress vagy a WooCommerce beépülő modullal való integrációját, amely a hivatalos címtár legnépszerűbb online áruházának létrehozására szolgál (+5 millió aktív telepítés).

A működéshez telepítendő bővítményeken (Fusion Core és Fusion Builder ) kívül az Avada számos prémium bővítményt is tartalmaz, amelyeket szükség esetén aktiválhat:

  • Slider Revolution : lehetővé teszi diavetítés létrehozását.
  • ACF Pro , egyéni mezők hozzáadásához.
  • ConvertPlus , hogy a látogatóit előfizetőkké és ügyfelekké alakítsa.

Ha ezeket a bővítményeket tervezi használni, megéri az erőfeszítést. Sok pénzt takaríthat meg. Például az ACF Pro évi 49 dollárba kerül. Azonban ne aktiváljon egy beépülő modult, hogy jól nézzen ki, ha nem tervezi használni.

A Slider Revolution a CodeCanyon platform legkeresettebb slider pluginja. Több lehetőség is van, de a teljesítménye megkérdőjelezhető. Más szavakkal, lelassíthatja webhelye betöltési sebességét. Tehát hagyja a szekrényben, ha nem szeretne csúszkát a webhelyén.

Ha már a teljesítményről beszélünk, folytassuk a vitát a következő részben, amely a felhasználói élménnyel foglalkozik.

A felhasználói élmény

Teljesítmény

Mint láthatta, az Avada egy olyan téma, amely tele van lehetőségekkel. A telepítésre kért bővítmények és a használható demók között az oldal tartalma gyorsan túlterheltté válhat.

Ez viszont hatással lehet az oldalak betöltési idejére, amire érdemes odafigyelni, hogy nagyszerű felhasználói élményt kínálhasson látogatóinak. Másrészt a betöltési sebesség is hatással lehet – de nagyon csekély mértékben – az Ön pozíciójára a Google-on.

Oké, hagyjuk abba a vergődést: az Avada gyors téma? Amint elképzelhető, a WP Rocket csapata, egy gyorsítótár-bővítmény, megvizsgálta a kérdést.

Tesztelték az Avada sebességét az egyik demó és 3 plugin (ConvertPlus, Slider Revolution és The Events Calendar) aktiválásával. Az eredményeik pedig azt mutatták, hogy az Avada nem volt rakéta.

A demó minden oldalának mérete meghaladta a 2 MB-ot, a betöltési idők pedig 4,5 és 6 másodperc között voltak. Ami „viszonylag lassú” – mondja cikkében a WP Rocket.

Összefoglalva, még ha ismétlem magam: csak azokat a bővítményeket telepítse, amelyekre szüksége van. Egy jó gyakorlat egy gyorsítótár-bővítmény, például a WP Rocket használata is a webhely felgyorsítására.

SEO

Ha azt szeretné, hogy webhelye láthatóvá váljon a Google-on anélkül, hogy fizetne hirdetésért (Google Ads), akkor gondoskodnia kell a keresőoptimalizálásáról .

Ahhoz, hogy egy tartalmat a lehető legmagasabbra helyezze a Google-on, jó tartalmat kell létrehoznia, visszamutató hivatkozásokat kell gyűjtenie , és gondoskodnia kell webhelye műszaki architektúrájáról .

Ez egy nagyon gyors összefoglaló, de első képet ad a dolgokról. A SEO-ban is fontos néhány jó technikai gyakorlat alkalmazása, azzal a kockázattal, hogy a Google járőrei elkapják.

Gondolok például a hn címkék optimalizálására (title tagek pl. h2, h3, h4 stb.). Az Avada ezt megkönnyíti, az egyes tartalmak opcióinak szintjén (pl. Cím, bekezdés):

avada

Tájékoztatásul csak egy h1 címkét használjon (ez az oldala vagy a cikk címének felel meg) a tartalomban .

Végül ne habozzon aktiválni egy SEO beépülő modult, amely segít optimalizálni szövegeit. Az Avada a Yoast SEO-t ajánlja, de fordulhat a Rank Math vagy a SEOPress oldalához is .

Fogékony

Az Avada mindent elmond: bármilyen típusú készüléken tökéletesen megjelenik.

A téma tehát reszponzív, ami azt jelenti, hogy a látogató által használt bármilyen típusú eszközön olvasható: számítógépen, okostelefonon vagy táblagépen .

Ez egy fontos kritérium egy témánál, ezért a fejlesztők nem haboznak kiemelni ezt a szempontot.

Technikai oldalról meg kell jegyezni, hogy a Google főként egy webhely mobil verzióját használja az oldalak indexelésére és rangsorolására a keresőjében: ezt mobil-first indexnek is nevezik .

Webhelyének ezért reszponzívnak kell lennie, különösen azért, mert a legtöbb internetfelhasználó okostelefonjával böngészik az interneten. Röviden: megérti, mi a tét.

Ha meg szeretné tudni, hogy webhelye alkalmazkodik-e bármilyen típusú eszközhöz, az Avada egy praktikus kis eszközt kínál az eszköztár tetején, amellyel szimulálja a kijelzőt az eszköze szerint:

Ezenkívül lehetőség van bizonyos elemek láthatóvá/láthatatlanná tételére is a látogató által használt eszköz szerint, ha a beállítások ezt lehetővé teszik

Mennyibe kerül az Avada?

Az Avada elérhető a Themeforest oldalon 60 dollárért . Ezen az áron a téma élethosszig tartó frissítéseit, valamint az alkotók 6 hónapos támogatását élvezheti.

avada

Két fontos megjegyzés:

  • A témát csak 1 webhelyen használhatja.
  • További 12 hónapnyi támogatásban részesülhet 18 dollárért.

Végül vegye figyelembe, hogy az eladási ár a ThemeForest-en gyakorolt ​​átlagban van. Átlagosan körülbelül 50 dollárba kerül egy prémium téma beszerzése ezen a platformon.

Szükséges az Avada használata?

Ha még nem ismeri a WordPresst, és alig vagy egyáltalán nem ismeri a kódot (HTML, CSS), gyakran hajlamos a „nehéz” témákra. Ismerje meg azokat, amelyek sok lehetőséget kínálnak, így fejlesztő nélkül is boldogulhat.

Az Avada ebbe a kategóriába tartozik, és bizonyos szempontok szerint el kell ismernünk, hogy még mindig vannak olyan eszközei, amelyek elcsábíthatják Önt.

Amennyiben elakadnál keress minket bizalommal, és garantáltan megoldjuk a problémát. Munkánk után garanciát vállalunk!