Ismerje meg, hogyan számítjuk ki a láthatósági pontszámot
Valamint a Versenyzők lapon :
Mit jelent ez a mérőszám, és hogyan számítjuk ki a láthatósági pontszámot?
Leegyszerűsítve: a hang részesedése (SOV) mutató megmutatja, hogy a nyomon követett kulcsszavakra a webhelyére érkező összes lehetséges organikus kattintás (SERP-ből) hány százalékos arányban érkezett meg.
A pontszám kiszámítása úgy történik, hogy a webhely forgalmát elosztjuk az összes kulcsszó teljes keresési forgalmával. A nagyobb keresési mennyiséget tartalmazó kulcsszavak rangsorolása jobban befolyásolja az SOV-pontszámot.
Például:
Ha csak egyetlen kulcsszót követ nyomon, és a Google-ban a 10 legjobb pozíciót webhelye oldalai foglalják el (ami azt jelenti, hogy az összes lehetséges forgalmat ebből a kulcsszóból kapja), akkor az Ön hangja 100%.
De ha Ön csak az 1. helyet foglalja el, míg a többit a versenytársak foglalják el, akkor az Ön hangja valahol 30% körül lesz (az adott kulcsszó keresési eredményeinek CTR-görbéjétől függően).
Így, ha az Ön átlagos pozíciója magasabb, mint a versenytársai, nem feltétlenül lesz jobb láthatósági pontszáma.