Mi lehet nagyobb elégedettség egy SEO szakember számára, mint nézni, ahogy webhelye feljebb kerül a Google keresési eredményei között?
A legtöbb keresőoptimalizáló a munkanapját az elmúlt 24 óra rangsorolási előrehaladásának áttekintésével kezdi, így a Rank Tracker a SEO egyik leggyakrabban használt eszköze.

Éppen ezért nem volt hiány Facebook-közösségünk visszajelzéseiben, amikor bejelentettük az Ahrefs Rank Tracker eszközének közelgő frissítését:

Ahrefs isider

Tudtuk, hogy ügyfeleink egy csodálatos új eszközt várnak, és nem engedhettük meg magunknak, hogy cserbenhagyjuk őket, és kiadjunk valamit, ami csak „kicsit jobb” lenne, mint a régi verzió.

Tehát ahelyett, hogy új funkciókat adtunk volna a régi Rank Trackerhez, úgy döntöttünk, hogy egy teljesen új eszközt fejlesztünk ki a semmiből (ami nyilvánvalóan jó ideig tartott):

ahref szamok

Az új Ahrefs’ Rank Tracker a múlt héten jelent meg, és itt van egy gyors áttekintés arról, hogy mitől olyan fantasztikus:

1. Haladási grafikonok
A kezében lévő adatok értelmezésének legjobb módja az, ha vizualizálja azokat. És ez az, ahol az új Rank Tracker valóban jeleskedik – öt különböző grafikont készítettünk, amelyek öt különböző szemszögből nézik a rangsorolás előrehaladását:

Láthatóság
Ez a grafikon azt mutatja, hogy a követett kulcsszavakból származó összes lehetséges forgalom hány százaléka érkezik webhelyére.

lathatosag

Például:

Ha csak egyetlen kulcsszót követ nyomon, és a Google-ban az összes top10 pozíciót elfoglalják webhelyének oldalai (ami azt jelenti, hogy az összes lehetséges forgalmat ebből a kulcsszóból kapja), láthatósága 100%.

De ha csak az 1. helyet foglalja el, míg a többit a versenytársak foglalják el, akkor az Ön láthatósága valahol 30% körül lesz (az adott kulcsszó keresési eredményeinek CTR-görbéjétől függően).

PRO TÍPUS
A clickstream adatoknak köszönhetően az Ahrefs algoritmusok egyedi CTR-görbét modelleznek szinte minden kulcsszóhoz, amelyet a Rank Trackerhez ad hozzá. Tehát abban az esetben, ha hozzáadott egy „márkás” kulcsszót, ahol a kattintások túlnyomó többsége az 1. számú eredményhez vezet, akkor ezt tudni fogjuk, és ennek megfelelően számítjuk ki láthatóságát.
Átlagos pozíció és forgalom
Ez a két grafikon eléggé magától értetődő. Szeretném azonban felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy az „Átlagos pozíció” és a „Forgalom” (és tulajdonképpen az összes többi grafikon) nagy elmozdulásokat mutathat, valahányszor kulcsszavakat ad hozzá a listához, vagy eltávolítja azokat.

Emiatt minden grafikonjához „jelzőket” adtunk, amelyek a kulcsszólista szerkesztésekor láthatók:

Ahrefs pozicio

Pozíció eloszlás
A több száz (vagy több ezer) nyomon követett kulcsszó rangsorolási pozícióinak manuális végighaladása nem produktív. Ez az oka annak, hogy a legtöbb keresőoptimalizáló csoporton keresztül szeretné nyomon követni a rangsorolás előrehaladását:

Pozíciók #1-3: „elért célokat rangsorolni” (az összes kulcsszónál ritkán lehetséges az 1. helyezés);
4-10. pozíció: „majdnem készen van, még kell dolgozni”;
11-50. pozíció: „ígéretesnek tűnik”;
51-100. pozíció: „legalább a Google tudja, hogy létezik az oldalam.”
Ez különösen akkor hasznos, ha az idő múlásával az alábbi csoportok előrehaladását képzeli el:

ahref

OLDAL MEGJEGYZÉSEK. Ne feledje, hogy a top 10 alatti kulcsszavak nagy volatilitásúak lesznek, és gyakran nagy „ugrásokat” tapasztalnak. De ha egyszer bekerülsz a legjobb 10-be, a mozgások sokkal kisebbek lesznek és sokkal ritkábbak lesznek.
A SERP jellemzői
Ma a keresési eredmények nem olyanok, mint néhány évvel ezelőtt. Sőt, még a tegnapiaktól is különböznek.

Ezért van az, hogy az új Ahrefs Rank Tracker eszköze 12 különböző típusú SERP-funkción figyeli, és minden változást megjelenít ezen a nagyszerű grafikonon:

ahref graficon

Mától folyamatosan figyeljük a következő SERP-funkciókat:

Fizetett keresési eredmények (fent és lent);
Tudáspanel;
Tudáskártya;
Kiemelt részlet;
Képcsomag;
Legjobb történetek;
Vásárlási eredmények;
Videók;
Kapcsolódó kérdések;
Tweetek;
belső linkek;
Miniatűrök.
Az új Rank Tracker pedig mindkettőt megmutatja:

hány különböző SERP szolgáltatás van jelen az összes kulcsszónál;
Ezek közül hányat biztosít a saját webhelye.

2. Kulcsszómetrikák

Az új Rank Tracker leggyakrabban kért funkciója a (…dobpergés kérem…) „Keresési mennyiség az összes nyomon követett kulcsszóra” volt.

De úgy döntöttünk, hogy egy kicsit túlteljesítjük, és az Ahrefsben található összes kulcsszómutatót közvetlenül a rangkövetőbe integráljuk.

Így a fő „Nyomon követett kulcsszavak” jelentésben a következőket láthatja:

Keresési mennyiségek;
Forgalom (és deltája);
Kulcsszó nehézség;
SERP funkciók.

Követési kod

3. Szűrők és címkék
Igény szerint szűrési beállításokat adtunk a „Nyomon követett kulcsszavak” listájában szereplő fő kulcsszómutatókhoz. Ezen kívül most már címkéket rendelhet a kulcsszavakhoz, és szűrheti a kulcsszólistát ezek alapján.

ahrefs

OLDAL MEGJEGYZÉSEK. Mindezek a szűrők a Rangkövető eszköz tetején találhatók, és nem közvetlenül a kulcsszavak listája felett. Ez azért van, mert bármilyen szűrés mind az öt grafikon megváltozását okozza.

4. Céloldalak
Mindenki tudja, hogy egyetlen oldal több ezer releváns kulcsszóra is jó helyen állhat. Ezért adtunk hozzá egy jelentést, amely az összes nyomon követett kulcsszót rangsorolási oldal szerint csoportosítja:

5. Versenyzők
A rangsorban elért előrehaladás nyomon követése mindig jó, de a versenytársakhoz képest még jobb.

Az új Rank Tracker lehetővé teszi, hogy három különböző területen hasonlítsa össze magát riválisaival:

A rangsor előrehaladása (láthatóság, átlagos pozíció, pozíciók eloszlása);
Keresési forgalom;
SERP funkciók.

6. Bruttósítás
Ez a jelentés egyfajta kísérleti jellegű. Úgy gondoltuk, érdekes lenne látni, hogy az egyes kulcsszavak mennyit javultak (vagy csökkentek) 7/30/90 nap alatt. És így kelt életre a „Grossing” jelentés:

Annak ellenére, hogy az új Rank Tracker eszköz már elérhető, még mindig kísérletezünk formátumával és vizuális stílusával, hogy még használhatóbbá tegyük. Tehát ha bármilyen visszajelzése van ezzel kapcsolatban, kérjük, ne habozzon jelezni nekünk.

Egy másik ötlet az volt, hogy bemutassa azt a legmagasabb pozíciót, amelyet nyomon követett kulcsszavai elértek az elmúlt 7/30/90 napban. Ossza meg velünk, ha jobban tetszik, mint a mostani „delta”.

7. Helyek és pontosság
Amikor ügyfélszolgálatunknak kérdése van a Rank Tracker eszközzel kapcsolatban, az általában a követett helyekre vagy a jelentett pozíciók pontosságára vonatkozik.

Tehát hadd próbáljam meg itt mindkettővel foglalkozni:

Helyszínek
Szervereink szerte a világon vannak, így az Egyesült Államok és a világ számos pontjáról nyomon követhetjük rangsorát.

De nyilván nem minden városban, kerületben vagy utcában van szerverünk. Valójában ma nincs olyan rangkövető eszköz a piacon, amely az Egyesült Államok összes városát lefedné, nemhogy az egész világot.

Ennek ellenére a lefedettségünk meglehetősen jelentős, és mindig keressük a bővítési lehetőségeket.

Pontosság
Manapság nincs olyan, hogy egy kulcsszó „abszolút pozíciója”. Túl sok olyan változó van, amely befolyásolja az Ön helyezéseit, és mindig lesz bizonyos szintű eltérés.

Leginkább a következők miatt:

1. Hely – a fentebb leírtak szerint a keresés helye hatással lehet a kapott keresési eredményekre. És sajnos lehetetlen az összes lehetséges helyszínt lefedni.

2. Személyre szabás – az eszköz, amelyről keres, az Ön személyes Google-fiókja, korábbi keresési előzményei és még a napszak is – mindezek a dolgok bizonyos hatással lehetnek a kapott keresési eredményekre. Kérje meg szomszédját, hogy keressen rá ugyanarra a kulcsszóra, és küldjön képernyőképet a keresési eredményeiről. Valószínű, hogy kissé eltérnek attól, amit kap.

De ez nagyban függ a keresési lekérdezés típusától is. Egyes keresési lekérdezések „tervezés szerint” rendkívül dinamikus keresési eredményeket tartalmaznak, míg mások az oldalakat világszerte mindenki számára megjelenítik.

3. Időzítés – az általunk támogatott legmagasabb frissítési gyakoriság naponta egyszer. Így a nyilvántartásunk frissítése és a pozíció manuális ellenőrzéséig jó néhány óra telhet el.

De a keresési eredmények nincsenek kőbe vésve, bármikor változhatnak. Az első 5-ben található webhelyek pozíciói meglehetősen stabilak, és nem változnak túl gyakran. De minden, ami a top 10 alatt van, nagyon ingadozó.

Tehát ne lepődjön meg, ha a kulcsszót a 30. pozícióban jelentettük, de az 55. helyen volt, mire manuálisan ellenőrizte. Az első 5-ben szereplő kulcsszavak esetében azonban az eltérés nem lehet nagyobb 2 pozíciónál. Tehát abban az esetben, ha a 3-as számú bejelentést látja, és a 8-as számút látja, kérjük, tájékoztassa erről ügyfélszolgálatunkat.

Amennyiben elakadnál keress minket bizalommal, és garantáltan megoldjuk a problémát. Munkánk után garanciát vállalunk!